We look around and aren't surprised to see Big Ben ;-).

It's (i'm shure) the most famous sight of London. This sound is known worldwide.
Later i'll show You the Little Ben (which exists indeed !).








But i was really surprised to find myself in front a memorial of Abraham Lincoln - to show the traditional good relationships between the USA and GB !

Big Ben
(besides Houses of Parliament)
no tooltip needed ;-)
Big Ben (neben dem Parlament)


Wir sehen uns um und sind nicht überrascht, Big Ben zu sehen ;-).

Ich bin sicher, daß das die bekannteste Sehenswürdigkeit Londons ist. Den Klang kennt man weltweit.
Später werde ich Dir Little Ben zeigen (den es tatsächlich gibt !).









Wirklich überrascht war ich, hier ein Denkmal von Abraham Lincoln zu sehen - was wohl die traditionell guten Beziehungen zwischen den USA und GB symbolisiert.

Abraham Lincoln
against slavery and racism - murdered